Acum câteva zile cel mai gălăgios blogger prahovean se lăuda că face o campanie „pentru bloggerii din Ploiesti”.
Nu putea da detalii în același post spunea el, acestea urmând să vină pe mail. Și au venit. De genul, eu blogger fac reclamă cuiva, nu primesc nimic în schimb dar aș putea oferi unuia dintre cititorii mei, care CUMPĂRĂ un serviciu de la cei cărora le fac eu RECLAMĂ, o oarecare reducere. Repet, eu fac reclamă gratis cuiva care se așteaptă să vândă ceva în urma reclamei făcute de mine.
Cine câștigă aici? Clar cei care primesc reclamă. Altcineva? Poate intermediarul care, iată, își mai adaugă în palmares o reușită campanie „pentru bloggerii din Ploiesti”.
Recapitulând, eu sunt hater! Și-i urăsc gratuit pe toți, dar mai ales pe aceia care vor și chiar ajută bloggerii din comunitatea din care face parte. Mai puțin pe cei 5 bloggeri ploieșteni care au participat la ultima campanie făcută de mine și care nici n-au apucat să simtă lipsa unui hashtag, ocupați fiind să se bucure de banii primiți în urma participării la campanie. Pentru că da, unele campanii sunt făcute pe bani, iar altele de plăcere.
Oricare dintre participanții la campania haotică este rugat să lase un comentariu cu ce i-a mânat pe ei în luptă. Chiar sunt curios …
Eu sunt subiectiv pentru ca persoana care beneficiaza de campanie este o cunostinta a mea. Si nu m-am implicat pentru bani (nu, nu sunt bani), eu nu as fi acceptat bani de la acea persoana, plus ca am mai incercat, de unul singur sa fac ceva de genul acesta, insa nu mi-ai iesit atat de bine pe cat mi-as fi dorit.
Nu as fi acceptat bani pentru ca o cunosc, pentru ca stiu ce vrea sa faca si cata pasiune pune in tot ceea ce face pentru acel domeniu.
Eu sunt bucuros ca 10 bloggeri sustin o astfel de campanie, fara bani. Este mai bine decat a scrie toti despre un concert sau despre o seara in club, evenimente despre care se scrie, insa, la fel, nu se cer bani.
Ar fi foarte multe de spus, pentru ca eu cunosc ce se intampla acolo.
Deci tu cunoști afacerea și-ți permiți să te implici gratis. Vorbești de pasiune? Sau este totuși o AFACERE?
99,9% din blogul ăsta este făcut din și cu pasiune. Dar ale mele, nu ale altora.
În rest, n-am nicio problemă cu cei 10 sau cu cei care beneficiază de reclamă gratuit. Dar, pe spălătorii de varză nu-i suport!
Da este o afacere, dar prefer sa ma implic in a sustine o afacere de genul asta.
Nu cred ca e gresit sa sustii cauzele in care crezi. Cel putin jumatate dintre cei implicati sunt implicati in campanie din aceleasi considerente.
Dă-mi voie să nu cred în ultima ta propoziție!
Ce duios…neni din ăştia vor fi până vor fi blogări care se lasă târâţi în asemenea ‘campanii’.
Există o vorba străveche românească: nu e prost cine cere, ci cine oferă …
#atât!
Vali, stiu de cursurile organizate de acel site cu mult înainte de a anunţa Haotik ‘campania’.
Mie puţin îmi pasă de campanii, nu particip la ele şi bani din blog nu cred să scot vreodată.
În schimb chestia mi se pare de bun-simţ să anunţ că în Ploieşti există şi astfel de cursuri. Ceea ce am scris în articol chiar nu e glumă : eu acum 2 ani mergeam la Bu pentru astfel de chestii in week-end-uri. Mi-ar fi prins bine atunci să nu fac naveta. 🙂
Aşa că pt mine nu-i vorba de o campanie, nici de Haotik, e vorba de informare. Şi nu mă aştept nici la vreun suc din partea oamenilor.
p.s. bine, pe unul dintre trainerii cursurilor îl cunosc, ştiu că se implică în proiecte serioase şi bine făcute.
Mihaela, dar totuși nu te simți folosită în toată aceste poveste? Pentru că atât ești, fără supărare, pentru inițiatorul campaniei: un alt blogger pe care l-a convins să scrie, datorită influenței sale semnificative!
Vali, zău că nu mă interesează cum contorizează Haotik faptul că ne-a determinat să scriem.
Pe mine la drept vorbind m-a determinat să scriu Claudius Dociu, :)) deşi nu mi-a vorbit despre asta şi nu mi-a propus să scriu, dar îl ştiu implicat în aceste cursuri şi pentru mine e suficient.
Înţeleg şi punctul tău de vedere şi ştiu că părem prostuţi folosiţi, dar pt mine o info ajunsă la ţintă e mai importantă decât ‘campania’.
p.s. ca să înţelegi mai bine îţi spun sincer că nu cred că va aduce nimeni nici un cursant acum. Pe termen lung sper însă, am nevoie să cred, că şi în Ploieşti va prinde genul ăsta de cursuri. ASTA chiar mă interesează.
Mihaela, eu nu mai am ce comenta. Îți recomand Ion, îmi pare că are legătură cu subiectul.
Apăi asta e. Eu n-am nici o problemă să fluier când nu-mi place ceva, dar nici să aplaud când îmi place.
Şi nu-mi pasă nici de părerea lui Ion, nici de a soră-sii. 😉
Şi cred că nu tre’ să cer voie de la nimeni pentru asta. 🙂
Chapeau!
Probabil dacă era făcută de altcine această “campanie”, nu te deranja aşa de mult. Şi în postul tău ai evidenţiat clar de ce eu am evitat atât de mult timp să fac o campanie cu bloggeri din Ploieşti. Mereu sunteţi unul hăis, unul cea. Fiecare are motivele lui, înţeleg, dar nu cred că ţi-ar da ţie dreptul să-i judeci, sau să-i faci “spălători de varză”. Şi ca să scurtez, pentru mine motivul a fost altul, serviciu contra serviciu. Puţin mă interesează dacă cineva s-a ales, sau se alege cu bani din asta.
Nu mă interesează cine a făcut campania, mă interesează cuvintele bold-uite. Campania asta nu este PENTRU ci este CU. Este o mare și foarte importantă diferență. Și din acest punct de vedere am dreptul să judec orice, în dreptul meu, pe blogul meu. Faza cu “spălători de varză” te rog să mi-o explici pentru că eu n-am făcut asemenea afirmație despre participanții la această campanie, în special, sau despre alți bloggeri, în general.
Am înţeles faza cu acele cuvinte, OK. Iar la faza cu judecatul unei persoane, nu mi se pare ok în general. Nu văd motivul pentru care cineva ar avea dreptul să judece pe altcineva, şi asta în general, nu mă refer la blogging, online, sau chestii de genul. Când se ajunge la aşa ceva, însemnă că ai ceva personal cu acea persoană, sau persoane. Şi eu nu cred că ai ceva personal cu n’ persoane din Prahova, ci cred că le pot număra pe degetele de la o mână. Iar chesti cu “spălători de varză” vezi comentariul tău de mai sus http://www.waven.ro/2012/06/05/inseamna-campanie-bloggerii-din-ploiesti/#comment-6576
Judec campania nu oamenii, tocmai de aceea am cerut părerile participanților. Și „spălătorii de varză” este cu bătaie directă, în niciun caz generală. Compară tu această formulare cu „jeguri umane” și dacă mai vrei să-mi reproșezi ceva după, te aștept.
Departe de mine gândul de a-ţi reproşa ceva Vali. Ştiu ceea ce ai împotriva lui Haotik, şi nu contest asta. Îmi dau seama ca cei care s-au băgat în această “campanie” au făcut-o din diferite motive: bani, trafic, simpatie, sau mai ştiu eu ce motive. Cât mă priveşte, aşa cum am făcut asta, o să fac şi pentru George, fără nici un fel de obligaţie (bănuiesc că ştii la ce mă refer).
George n-a cerut nimic, de la nimeni. Iar ceea ce crezi tu că se întâmplă cum cu iPloiești.ro nu este nici pe departe vreo campanie „pentru bloggerii din Ploiesti”. Deși se întâmplă …
Nici nu am zis că a cerut, şi nici nu am zis că e campanie. Asta poate ai înţeles sau bănuit tu. Am zis că fac (adică scriu) că vreau şi că ne cunoaştem de câţiva ani, înainte de blogging şi alte alea. Nu totul e o campanie pentru bloggeri/bloguri, ci mai sunt şi lucruri făcute din simpatie, prietenie, suţinere, ajutor.
Că Haotik a scris bolduit că are o campanie pentru bloguri, este o altă mâncare de peşte, care nu mă priveşte pe mine, ci pe tine, că voi aveţi ceva personal .
De ce n-am ieșit noi la o bere să avem această discuție? Cu siguranță am fi putut-o detalia mai pe larg și la final am fi ajuns la o concluzie unică :))
Chiar era o idee bună. La următorul post/comentariu las de fapt o intrebare: “ieşim la o bere?” :))
Try me :))
Vali si Bogdan, grija mare cu expresia spalatorii de varza, doar ati vazut ca zilele astea taietorii de ceapa sunt valorosi, 50.000 de euro valoare. 😉
Miha, acești spălători de varză nu știu decât cu gura, nicidecum cu mâinile, capul ori alt organ cât de cât important. Să nu confundăm lucrurile :))