Atunci cand am inceput sa scriu la acest blog, cu aproximativ 9 ani in urma, nu intentionam sa ajung a fi considerat o celebritate la nivel local, insa cum Ploiestiul nu este un oras atat de intins, iata ca sfaturile mele si experientele mele de viata au ajuns sa rezoneze, atat de oamenii obisnuiti, cat si de alti bloggeri cu experienta. Faptul ca, an de an, mi-am imbunatatit anumite skilluri (gramatica, bun simt si logica??) si cred ca am reusit sa transmit ceva din toate acestea si celor care-mi citesc zilnic paginile, m-a determinat sa ma gandesc la un subiect de genul “cum pot ajuta vedetele la motivarea celor care le urmaresc paginile de socializare”.
Nu stiu ce pot spune despre cele din Romania, atat timp cat majoritatea lor inca nu este atat de familiarizata cu astfel de modalitati moderne de comunicare cu comunitatea de fani. Bine, daca te gandesti la Inna, care are cei mai multi fani pe o retea sociala (peste 12 milioane pe Facebook), insa nu face mai nimic cu acest capital de imagine pe care l-ar putea utiliza mai bine (spre interesul celor care o urmeaza, desigur), poti spune ca oamenii obisnuiti au fost acaparati total de aceste canale de comunicare. Si cam asta fac vedetele noastre in mod obisnuit, adica posteaza diferite poze si imagini care sunt relevante din punct de vedere al cancan-ului (exceptie nu fac nici Andra, cu peste 1,2 milioane de urmaritori, Andreea Balan, cu vreo 500 de mii, Delia cu vreun milion de followers; cat despre Bianca Dragusanu, nu mai zic nimic: intre ea si cei aproape 400 de mii de persoane care ii urmaresc activitatea este un joc “de-a soarecele si pisica”).
Singura vedeta din tara asta a noastra care cat de cat constituie un model de urmat, in sensul ca ofera oamenilor ce-i urmaresc activitatea si altceva decat poze si maxime a la Pop Tamas, este Andreea Raicu. In postarile ei se poate observa ca este interesata sa propage printre followers un anumit cult al identitatii proprii si a modului de exprimare a ceea ce simt acestia. Chiar daca este vorba doar despre haine, accesorii si retete de gatit, macar ea incearca sa-si motiveze cumva fanii pentru a iesi din tipare si a face ceva cu adevarat util pentru ei. Asa ca aproximativ jumatate de milion de fani de pe Facebook au ce invata din aceasta pagina de Facebook. Deschiderea catre nou si felul in care poti exprima ceea ce simti astfel incat sa beneficieze cat mai multi de pe urma modelului oferit, asta este ceva ce numai o celebritoate poate face. Este cazul lui Daniel Negreanu (il stim cu totii-tipul care este faimos pentru castigurile realizate si titlurile obtinute la poker, nascut in Canada din parinti romani), care, desi nu este un autor motivational a reusit sa schimbe viata multora dintre cei care ii urmareau postarile pe Twitter, oferindu-le posibilitatea de a deveni discipoli la scoala de poker unde preda. In plus, pe contul sau sunt disponibile instructiuni despre cum sa devii o persoana mai buna sau cel putin una mai inteligenta, iar modul sau de interactiune cu fanii este cu adevarat foarte apropiat,desi nu este un autor de self-help sau antrenor de viata si afaceri, ci doar o persoana obisnuita, ca toti ceilalti. Chiar si-a propus sa creeze un show TV, fara legatura cu pokerul si care sa aiba potentialul de a ajuta oamenii. Temele abordate vor fi cele din viata de zi cu zi, problemele si relatii umane, posibile solutii de rezolvare a acestora, care sa ofere posibilitatea de a se dezvolta in mai multe domenii.
Insa, sa vezi diferenta intre “ai nostri” si “ai lor”! “Ai lor” au niste cifre de urmaritori de te apuca groaza (in sens pozitiv); nu numai ca isi folosesc conturile de Facebook, cat si pe cele de Twitter si Instagram ca sa incerce sa schimbe ceva (dovada este faptul ca artista Kate Perry, care are cel mai mare numar de 80,4 milioane de fani este considerata si una dintre persoanele cele mai influente din mediul online), dar reusesc sa schimbe ceva in modul in care lumea evolueaza. Tinand cont de faptul ca tipa isi scrie singura toate textele si si-a facut contul abia in 2009, cred ca este un adevarat succes sa ai un numar atat de mare de urmaritori intr-o perioada relativ scurta. Oricum, atat Kate Perry, cat si Taylor Swift (care are vreo 68,9 milioane de urmaritori) sunt doua dintre cantaretele care au si ceva prin cap, iar modul in care reusesc sa-si motiveze fanii este unul destul de bun. Ceea ce nu pot spune despre imberbul Justin Bieber, care are vreo 73 de milioane de fani, carora nu le prezinta decat poze de tipul pitipoanca. Una dintre vedetele care incearca sa schimbe mentalitati este Ellen DeGeneres (are 55,69 milioane de followers pe Twitter), iar rolul sau de femeie open-minded este cunoscut in America, unde incearca sa realizeze lucruri aparte.
Acum, daca stau sa ma gandesc mai bine (mai ales dupa ce am citit aceste randuri) si Mihaela Radulescu are ceva de spus in mediul online. Imi place foarte mult cum a gandit modul de a convinge o vedeta sa se alature unei cauze sociale, privind din perspectiva unui om obisuit, fiindca este excat ceea ce incerc eu sa identific in textul de fata. Ideea este una cat se poate de simpla: o vedeta constituie un exemplu. Actiunile acesteia pot influenza oamenii, care vad in puterea exemplului un model de comportament ce poate fi luat in calcul pentru a fi urmat. Cei care ies din normalitate si reusesc sa devina faimosi sau cunoscuti trebuie sa intoarca o parte din favorurile primite si sa incerce sa ofere celorlalti ceva din experienta lor si modul in care au evoluat. Nu trebuie privit ca o datorie sau ca o obligatie, insa, in general, oamenii obisnuiti au asteptari de la vedete; ii aseaza undeva pe un piedestal si ca atare, considera ca au solutii mult mai bune decat au ei pentru viata. De aceea, in masura in care voi putea, voi incerca intotdeauna sa ofer o mare parte din experientele mele, din ceea ce mi s-a intamplat, nu fiindca as fi cunoscut, ci mai degraba ca o recompensa a faptului ca uneori ma cititi!
Sunt o multime de persoane influente in tara noastra. Youtube ul are o mare contributie mai ales in dezvoltarea copiilor online asta prin tot felul de vloguri ce se incarca zilnic/