O viaţă poate depinde de tine!

Îmi povestea cineva zilele trecute o întâmplare reală la care a fost martor acum ceva ani în Franța. Era în tren și a observat urcând un cuplu fără să treacă pe la automatul de bilete, să-și cumpere bilete, să le composteze. Același lucru l-au observat și 2 perechi de pensionari, aflați deja în tren. Reacția acestora din urmă a fost atât de violentă și de impulsivă atât verbal cât și fizic încât cuplul respectiv a fost nevoit să coboare din tren și să-și cumpere biletele pentru călătorie, pe urmă desigur urcându-se în alt vagon.

Am povestit faptul ăsta pentru a exemplifica cota ridicată de implicare civică a cetățenilor dintr-o altă țară referitoare la un fapt simplu dar care indirect îi afectează pe toți.

Spre deosebire de noi, românii care în țara noastră ne batem joc până și de serviciul de urgență 112, singurul care ne poate salva viața la nevoie. În România 3 din 4 apeluri la numărul de urgență 112 sunt apeluri greșite, accidentale, inutile, apeluri denumite politicos false urgențe. De exemplu, în perioada ianuarie – august 2011 au fost peste 12 milioane de apelări ale numărului unic 112 – 12.535.310 apeluri – 51.585/zi, 2149/oră, 36/minut. Dintre acestea peste 9 milioane au fost false urgențe – 9.192.315 apeluri – 37.828/zi, 1576/oră, 27/minut. 27 de oameni au sunat în fiecare minut la 112 degeaba, au ținut linia ocupată, operatorii ocupați, au pus pe drumuri ambulanțe, autospeciale de pompieri, au irosit resurse inutil.

În Prahova, conform centralizărilor făcute de Asociația React și Vodafone Romania situația nu este cu mult mai bună și anume din cele 480.504 apeluri – 1.977/zi, 82/oră, 1,4/minut, apeluri considerate false urgențe au fost 340.109 apeluri – 1.399/zi, 58/oră, 1/minut. Procentual Prahova stă mai bine decât media națională (doar 70,78% dintre apeluri fiind considerate false urgențe) fiind printre fruntașe alături de București și județe precum Argeș, Cluj, Timișoara. Nu este extraordinar și cu siguranță se poate lucra la asta, de aceea am ales să și particip la această campanie.

Între a atrage atenția cuiva că nu și-a cumpărat bilet și a atrage atenţia asupra efectelor negative ale folosirii abuzive a numărului 112 nu este o mare deosebire. Important este să vrei și să conștientizezi importanța fiecăreia dintre cele două acțiuni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.