Calgon, ghid nepractic de utilizare

O mașină de spălat normală costă undeva la 1000-1500 de lei. În banii ăștia face cam tot ce-i ceri când îi spui. Respectiv, își ia calgon_freesingură apă (nu te mai duci tu la fântână!), udă rufele, le înmoaie, face spume, tăvălește bine rufele (ai scăpat), le clătește iar la final le stoarce (tu ești deja tolănit pe canapea) și chiar le și usucă. De câte ori vrei tu, fără să comenteze, să se împotrivească ori să facă grevă.

Aproape că n-ar fi

În condiții normale, o așa minune modernă ar merită un piedestal, câteva ode omagiale și, de restul, veșnica recunoștință. Femeile (și nu numai ele) știu de ce! Dar pentru că toate astea s-au mai întâmplat cândva, a fost inventat Calgon. Singura chestie care, potrivit reclamei, are rolul de a păstra intactă vigoarea de fecioară dornică de acțiune mașinii tale, indiferent de vârstă.

Teoretic, Calgon îți ține mașina în funcțiune. Practic, Calgon este oarecum degeaba.

O cutie de Calgon costă 30 de lei. Conținutul ei se poate folosi la aproximativ 20 de spălări, în condiții normale. Asta înseamnă cam 6 săptămâni dacă nu sunteți prea mulți prin casă și dacă nici nu vă spălați rufele-n public. Făcând calculelele rezultă că, aproximativ, într-un an pentru binele mașinii tale de spălat cheltui 250 de lei. Adică, în 4-5 ani dacă nu Calgon poți, maxim, să-ți iei o mașină nouă. Una normală care te costă doar 1000-1500 de lei …

Și toate astea, doar pentru că mi-am adus aminte că mașina mea de spălat, care are vreo 15 ani, nu vrea deloc să se strice. Poate pentru că nu i-am dat Calgon niciodată?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.