Bădescu, Vodafone și tramvaiele de milioane

Primarul Ploieștiului dl. Iulian Bădescu nu încetează să mă surprindă în fiecare zi de mandat. Priviți-l într-o declarație dată presei ieri vizavi de cel mai nou scandal din oraș relocarea Call Center-ului Vodafone din Ploiești la București și/sau Brașov.

Așadar, primarele promite că dacă Vodafone pleacă el își pune concetățenii să boicoteze produsele și serviciile operatorului de telefonie mobilă. După tonul și siguranța cu care se adresează mai că-mi vine să-l cred că pasul doi o să fie confiscarea tuturor aparatelor comercializate de Vodafone și arderea lor în piața publică. Ultima etapă a boicotului, apoteotică, ar consta în interzicerea semnalului GSM, scoaterea în afara legii pe teritoriul municipiului a G-ului din 3G și declararea semnalului 4G semnal non grata în urbea peste care marele edil, vorba bardului, edilește.

De asemenea, grija pentru cetățenii care vor fi afectați de către această „bombă socială” este una de maxim interes din partea unui primar care se simte incapabil să ofere celor 4 (sau 5) sute de angajați posibil disponibilizați o alternativă pe piața muncii. Foarte interesante sunt ultimele 10 secunde ale interviului de mai sus în care IB oferă indicii cu privire la beneficiile de care a beneficiat compania Vodafone până acum din partea autorităților locale.

Cât despre victimele disponibilizării nu-mi fac prea multe griji deoarece cifrele oficiale spun că în 7 ani de existență al Call Center-ului numărul angajaților a trecut de 2000, ceea ce spune destul de multe despre condițiile de lucru, grija companie față de angajații ei precum și posibilitățile de absorbție ale pieței muncii locale.

Oricum vestea bună pentru disponibilizații cu căștile pe/în urechi este că același primar Bădescu are o alternativă de angajare viabilă pentru ei. Săptămâna trecută IB a semnat un contract de reabilitare a liniilor de tramvai 101 și 102. Valoarea contractului este de 60.000.000 euro ceea ce generează costuri de reabilitare pentru 2.905.569 euro pentru fiecare dintre cei 20,65 km de traseu reabilitat. S-o fi inspirat din modelul parizian de tramvaie la prețul ăsta?

Nu se spune nimic despre modul de finanțare a acestui proiect. Să fie oare un împrumut rambursabil pe mai mult de 4 ani – practică însușită de la fostul primar Volosevici dar aprig combătută de actuala administrație? Un proiect de o asemenea anvergură și importanță, cu un atât de mare impact asupra bugetului local nu merita o dezbatere publică serioasă? Sau măcar o mai mare transparență?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.